miercuri, 22 septembrie 2010

Romanta raspunsului mut


Ce vad!...
E-adevarat?...
Tu esti?...
Cum?...
N-ai murit?...
Tot mai traiesti?...
Pendula care te-ai oprit din mers,
Incerci acum sa mergi in sens invers?...





Hai!...Spune-mi...
Spune-mi tot ce stii...
Sa-mi spui char si minciuni,!
Sa-mi spui
Ce n-ai spus nimanui- !
Nici celor morti,
Nici celor vii ...



Ce victime ai mai facut ?
Din clipa-n care urma ti-am pierdut?...
Ce vrajitoare te-a trecut prin foc ?
Si-a reusit sa-ti puna inima la loc?...
Si care anume sfant din calendar 
Te-a sfatuit sa te-ntalnesti cu mine iar?...



De ce zambesti?
E-adevarat?...
Te-ai razgandit?...
Ne-am impacat?...
Iar ne iubim?...
Sau,poate,si azi ne ragasim
Aceiasi vechi dusmani?...
Dar tu mai stii dupa cati ani?...



Eu te-am iertat de mult!...
Dar tu?...
Raspunde-mi "Da"...
Raspunde-mi "Nu"-
Totuna mi-e!...
Stii tu de ce -
La tine "Nu" si "Da" nu sunt 
Decat aceleasi vorbe-n vant !...



De ce te temi?...
De ce-ti ascunzi
In palme ochii tai rotunzi?...
De ce-ti aprinzi ca un semnal
De foc bengal
Obrajii tai de portelan
Si inima de Canibal?...



Raspunde-mi!...
Vreau sa stiu si eu,
De ce-ai venit?...
De dragul meu?
Sau,poate,n-ai venit decat
Sa-mi torni,ca si-n trecut,pe gat
Un paharel de coniac,
Ca eu sa tac,
Iar tu sa tipi
Si sa dispari,apoi,suspect,
Cu voluptatea unei bombe de efect!...



Ce zici?
Asa e ca-m ghicit
De ce-ai venit?...
De ce te-ncrunti si nu-mi raspunzi?...
Ce nou secret imi mai ascunzi?...
De ce scrasnesti din dinti 
Si taci?...
Hai!... Spune-mi,ce-ai de gand sa faci?
Deschide-ti gura-mii de draci!-
Si lasa-ma sa-ti mai sarut...
Nu gura...
Ci raspunsul mut! ...

(Ion Minulescu - Romanta raspunsului mut)

Ador poezia asta :x ... sper ca lectura ei sa va bine dispuna:*

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu